fbpx
Consiliere educațională
Activitate pentru dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor

Activitate pentru dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor

Vă propun o activitate care dezvoltă inteligența emoțională și îi ajută pe copii să se simtă conectați și semnificativi. Această metodă este specifică Disciplinei Pozitive, metodă în care sunt format pe care o implementez și o predau mai departe părinților și profesorilor. Acest exercițiu poate fi aplicat atât de profesori, cât și de părinți. Dacă doriți să aflați mai multe informații despre Disciplina Pozitivă sau dacă doriți o programare pentru consiliere educațională sau parentală, CLICK AICI

Obiectiv: a-i ajuta pe copii să înțeleagă impactul comentariilor care rănesc sau care sunt lipsite de respect. (această activitate este recomandată pentru grupa mijlocie sau mare, acolo unde există abilități de expresivitate și receptivitate a limbajului și unde s-a început deja dezvoltarea aptitudinilor sociale de grup și individuale și desigur că este interesantă și pentru clasele primare)

Materiale necesare: O foaie cu o față desenată sau o siluetă.

Etape:

1. Prezentați foaia. Puneți un nume copilului, asigurându-vă că nu este numele cuiva care de exemplu se găsește în grupă sau al vreunui părinte. Voi numi copilul: Denis.

2. Spuneți copiilor: „Să ne imaginăm că acesta este Denis. El este nou la noi în grădiniță. Vrea să își facă prieteni noi, dar din anumite motive, ceilalți copii nu par că-l plac și sunt răutăcioși cu ei.”

3. Întrebați copiii: „Ce cuvinte auzim de obicei atunci când cineva este răutăcios cu un alt copil?” Dacă preșcolarii nu reușesc să ofere câteva sugestii, oferiți voi sau un alt adult (îngrijitoare, alt cadru didactic) câteva idei, de exemplu: „nu vreau să te joci cu mine” sau „pleacă!”

4. De fiecare dată când vi se oferă o sugestie, mototoliți, șifonați foaia cu „Denis.” Continuați în acest mod până când hârtia devine o bilă, o minge.

5. Acum arătați copiilor bila. „Ce s-a întâmplat cu Denis?” „Cum credeți că se simte?” „Credeți că se simte bine-primit, integrat în grupa noastră?” „Cum se va simți Denis când mâine ar trebui să revină aici?” „Va dori el asta?” (Observație: copiii pot râde la vederea bilei sau se pot distra văzându-l pe Denis în procesul de mototolire. Este un răspuns obișnuit în fața sentimentului de disconfort sau curiozitate față de nou. Continuați să fiți calmi și respectoși, mergând mai departe cu activitatea).

6. Întrebați copiii: „Ce anume l-ar ajuta pe Denis să se simtă bine-primit, integrat în grupa noastră?” Din nou, dacă preșcolarilor le vine greu să ofere câteva sugestii, spargeți voi gheața. Exemplu: „poate să stea lângă mine la masă”, „poate să se joace cu mine”, „putem construi împreună un turn din piese lego.” Apoi, după ce oferiți aceste exemple, întrebați din nou copiii.

7. Cu fiecare sugestie pe care o primiți, începeți procesul de netezire a desenului. Implicați copiii prin întrebări ca: „Ce vedeți că se întâmplă acum cu Denis?”„Cum credeți că se simte?”„Se simte el oare integrat, bine-primit în grupa noastră?” (Observație: adulții, în general, se concentrează pe a-l ajuta pe Denis să se „simtă bine”, însă este mai efectiv și conduce spre soluții mai respectuoase să ne focusăm pe integrare).

8. Adresați următoarea întrebare: „Putem să-l netezim perfect pe Denis, așa încât să fie ca la începutul activității?” Implicați 1 sau 2 copii pentru a vedea dacă se poate realiza acest lucru. Faceți observația mai apoi că o dată șifonat, Denis nu va mai fi ca înainte, oricât de mult am încerca asta. Mai apoi puteți lansa următoarea întrebare: „Avem fiecare dintre noi astfel de urme?”

9. Puteți să-l așezați pe Denis undeva în clasă, la vedere. Când copiii se ceartă sau sunt răutăcioși, nerespectuoși unii cu ceilalți, întrebați-i dacă au o zi DENIS și propuneți-le să vină cu idei și soluții pentru a se simți mai bine.

Este important să nu-l folosim pe Denis ca formă de amenințare, predică sau modalitate de învinovățire, ci mai degrabă ca o formă blândă de reamintire pentru copii în scopul de a căuta mereu soluții atunci când au rănit pe cineva sau cineva i-a rănit pe ei.

Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Statistici Trafic