fbpx
Disciplină Pozitivă și Parenting
Respirație alternativă – exercițiu pentru copii și adulți

Respirație alternativă – exercițiu pentru copii și adulți

Este bineștiut faptul că respirația are numeroase întrebuințări în viața noastră și nu doar ne ține în viață, ci ne și ajută să ne calmăm într-un moment în care suntem fie precum un vulcan, pregătiți să erupem, fie extrem de înspăimântați sau temători. În acest sens, vă propun o activitate de respirație conștientă și alternativă, care nu doar le va oferi copiilor și adulților o modalitate eficientă de a-și controla emoțiile și a se relaxa, ci este și o modalitate distractivă de a intra în contact cu propriul corp și a ne dezvolta coordonarea fizică. Activitatea poate fi practicată oricând, de oricâte ori într-o zi. Pentru a-și dovedi eficiența într-un moment emoțional intens, este nevoie să fi fost practicată de câteva ori înainte, în circumstanțe liniștite.

Așadar:

  1. Începutul acestui exercițiu se face pe un scaun, cu spatele drept, picioarele pe sol, cu o poziție a corpului relaxată sau întins pe spate pe o saltea;
  2. Cu un deget, copiii sunt invitați să-și acopere una dintre nări și să inspire pe cea liberă. Poate fi alegerea lor care nară (iar asta le satisface nevoie de autonomie) sau putem sugera noi o nară (așa încât să-i ajutăm să-și însușească conceptele: dreapta-stânga);
  3. Preț de câteva momente, își vor ține respirația. Suficient cât să mute degetul de pe nara acoperită pe cea liberă.
  4. Atunci când degetul a ajuns pe nara liberă și o acoperă, copiii pot expira. Asta durează în medie cam 2 secunde (sau cât e confortabil).
  5. După expirație, este necesar să-și țină respirația preț de alte 2 secunde (sau cât e confortabil). Mai apoi, inspiră din nou pe nara liberă. Se reface pasul 3.
  6. Se reia procesul de trei ori. Numărul de repetări vă aparține.
  7. După acest moment, copiii sunt chemați să se relaxeze, fie cu mâinile în poală, pe lângă corp sau în poziția „Zona verde” (o mână pe piept, una pe abdomen) și să respire în ritm propriu, dar atent pe ambele nări de alte trei ori.
  8. După aceste trei repetări, ne scanăm corpul și vedem cum ne simțim în acest moment.

Beneficiile sunt nenumărate: jocul este distractiv, pentru că inevitabil vom uita să mutăm din când în când degetul sau chiar vom expira/inspira pe gură, nu pe nas, însă este perfect în regulă. Greșeala este chiar un moment de conectare, în care zâmbetul și râsul vor destinde nu doar atmosfera, ci și starea interioară a copiilor. Repetat, acest joc, îi poate ajuta pe viitor pe copii să devină mai conștienți de starea lor interioară și se pot autoregla într-un moment dificil, devenind conștienți de respirația lor – cea mai simplă și utilă modalitate de a ieși dintr-un impas emoțional.

Exercițiul este indicat și adulților, cu o „complicare” menită să ajute: durata inspirației, a expirației și a pauzei este de 4 timp (se numără în gând 1-2-3-4). Când suntem cuprinși de stres este util ca expirația să dureze 5-6 timpi, nu 4.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Statistici Trafic