Soluții pentru a depăși depresia

Renunțarea la mituri și credințe false cu privire la DEPRESIE


Pentru a trata corespunzător depresia, indiferent de manifestările ei, este important să ne acordăm atenție și să nu desconsiderăm disconfortul, nici să nu îl etichetăm drept „ceva ce trebuie ascuns”.


Acestea sunt cele mai mari pericole generate de anumite mituri despre depresie.
Depresia netratată se poate agrava. Ea este un semn că ai nevoie de grijă pentru tine atât din partea ta cât și din partea celorlalți. Psihoterapia cognitiv-comportamentală este o metodă terapeutică eficientă în abordarea depresiei prin reactivarea comportamentală a persoanei care se confruntă cu această problemă și prin sprijinul oferit în restructurarea gândurilor negative persistente.


Permite persoanelor educate în tratarea acestei probleme să îți fie alături și să îți ofere sprijin. Fă pentru tine ceea ce ai face cu o persoană apropiată, cu un prieten sau un membru al familiei care s-ar confrunta cu stările tale. Depresia nu este o rușine și nici ceva ce facem noi greșit. Este o problemă tratabilă pe care o putem depăși.


Ce poți face pentru tine?!

Este important să ne acordăm și noi înșine un prim ajutor în cazul în care ne confruntăm cu depresia. Așadar, distanțează-te de toate miturile despre depresie care te împiedică să faci ceea ce ai nevoie.


În primul rând, vorbește cu persoanele în care ai încredere despre stările pe care le traversezi, despre gândurile și emoțiile tale. Rolul prieteniei este reciprocitatea în a primi și a oferi. Așa cum tu ești alături de alte persoane, permite-le să îți fie alături.


Fă mișcare. Nu trebuie să faci sport dacă acest lucru nu face parte din rutina ta obișnuită, este suficient să ieși la plimbare, să schimbi spațiul în care îți petreci timpul, să permiți corpului să se activeze.


Nu renunța la activitățile plăcute. Poate ai un hobby sau o activitate care te relaxează, care îți face plăcere, sau poate vrei să înveți ceva nou. Permite-ți să te conectezi la activitatea respectivă, chiar dacă la început îți va fi mai dificil. Fă pași mici, nu pune presiune pe tine, dar nici nu renunța.


Tratează-te ca pe un copil vulnerabil care acum are nevoie de îngrijire. Nu ai vorbi urât unui copil, nu l-ai critica, nu i-ai spune să fie puternic, nici să îi fie rușine de ceea ce simte.

Dacă dificultățile în a pune în practică aceste câteva recomandări persistă, apelează la un specialist în sănătatea mintală. La fel cum ai face și pentru corpul tău dacă te-ai îmbolnăvi.
(Psih. Iulia Barca)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *